reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mirka Sláviková

Mirka Sláviková

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mama, stavarka ale hlavne človek. Chodím po svete s otvorenými očami a čo vnímam, dávam ďalej. Zoznam autorových rubrík:  Konopný dvorStavebníctvotime2restartSúkromnéNezaradené

reklama

time2restart

Humbug zvaný Zachráňme slovenskú pôdu.

Mirka Sláviková

Humbug zvaný Zachráňme slovenskú pôdu.

Ozvala sa mi kamarátka. Či vraj idem na protest proti rozpredaju slovenskej pôdy. Hlboko som sa zamyslela, lebo som v prvom momente nevedela, čo jej mám odpovedať. Blog by bol na SMS dlhý. Tak som to vyriešila krátkym, Nie. Na ďalší deň mi poslal známy petičnú akciu, na tú istú tému. Bol to posledný impulz na napísanie článku. Za ostatné dva týždne sa rozprúdila obrovská aktivita vo veci, o ktorej vieme dlhé roky. Avšak doposiaľ nikto o nej verejne nediskutoval. Je mi ľúto, ako opäť niekto zámerne vyvoláva zbytočné a nezmyselné emócie v neinformovaných masách. Stále si  kladiem otázku, komu toto celé slúži a prečo nás niekto opäť považuje za nemysliace stádo. Poďme na fakty.

  • 15. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 658x
Med a cukor

Mirka Sláviková

Med a cukor

Českú televíziu s jej dokumentaristikou a publicistikou si mimoriadne vážim. Keď však koncom roka v jednej relácii o potravinách odborníčka na výživu vyhlásila, že medzi rafinovaným cukrom a medom nie je rozdiel vo výživovej hodnote pre ľudský organizmus, zježili sa mi vlasy. Nie som odborník na výživu. Mám len niekoľko rodín včiel a na med nedám dopustiť. Zobrala som si teda dostupnú literatúru rešeržovala som trochu na internete a tu je výsledok. Už základné porovnanie zloženia cukrov-sacharidov u oboch pochutín veľa napovedá.

  • 13. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 671x
  • 7
Aj ja mám právo voľby

Mirka Sláviková

Aj ja mám právo voľby

Na prvý pohľad znie titulok ako predvolebná agitka. Napadol ma pred dvoma týždňami, sediac na rodičovskom združení a postavená pred voľbu hlasovať a rozhodnúť sa medzi dvoma zlými riešeniami. Potiaľto teda paralela so župnými voľbami. Inak je to úplne iný príbeh. Klasické rodičko - známky, poznámky, správanie žiakov, mobily. Až do momentu, keď sa v rámci diskusie jeden otecko skromne ozval:

  • 22. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 114x
  • 28
Mám vysoké nároky?

Mirka Sláviková

Mám vysoké nároky?

Keď som včera písala článok o nezvládnutej kampani v sieti Billa, netušila som, že dnes po týždni otvorím obálku z Tesco a budem sa opäť čudovať. Neviem ani definovať nad čím. Nad nezmyselnosťou vynaložených prostriedkov, nad neúctou k zákazníkovi, nad  tým, za akých hlupákov nás, zákazníkov, obchodníci považujú,  nad marketingovým diletantizmom? Posúďte sami.

  • 20. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 62 634x
  • 216
To je fakt sila

Mirka Sláviková

To je fakt sila

V každej učebnici o marketingu sa uvádza, že  marketing je dobrý sluha ale zlý pán. Častkrát sa vypláca spraviť si negatívnu reklamu lebo média následne zdarma prepierajú produkt či firmu a tým ju  zviditelnia oveľa viac a efektívnejšie ako by to urobili reklamný mágovia za ťažké peniaze. V prípade reťazca Billa sa však evidentne nepoučili z negatívneho ohlasu minulý rok a zopakovali s rovnakým efektom reklamnú akciu. Tento letáčik leží ešte stále na pokladniach predajní spoločnosti  - teda aspoň v Bratislave. Rovnako ako aj úhľadne poukladané albumy s obrázkami dinosaurov. Čo však chýba už viac ako týždeň, sú nálepky do týchto krásnych albumov.

  • 20. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 134x
  • 8
reklama
Tomu sa povie kreatívny marketing.

Mirka Sláviková

Tomu sa povie kreatívny marketing.

Keď som pripravovala článok o nezmyselných bilboardových zľavách a čudovala sa nad chabou kreativitou našich obchodníkov, zoslali mi nebesá jeden nádherný protiklad. Na príjazdovej ceste do Ružomberka, kde vodiči nabažený rýchlou jazdou po diaľnici bežne ignorujú predpísanú päťdeiatku, stojí bilboard, ktorý je jedinečný. Vtipný, inteligentný, poučný, s jasným posolstvom. Takto sa robí reklama!

  • 24. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 191x
  • 1
Čože je to päťdesiatka!

Mirka Sláviková

Čože je to päťdesiatka!

Slová známej piesne mi prišli na um, keď som si posledné týždne začala všímať bilboardy popri hlavných ťahoch v Bratislave. A ja pridávam, keď môže byť šesťdesiatka, sedemdesiatka... Zľavy, zľavy, zľavy. Jedna predbieha druhú. Akoby obchodníci zabudli na základné poučky zo školy, že zľava je najdrahším marketingovým nástrojom. Alebo si obchodníci myslia, že sme všetci hlúpi a naletíme na tieto lacné triky? Asi som z inej planéty, lebo na mňa to neplatí. Tak prečo to obchodníci znovu a znovu robia? Asi sme my, zákazníci, naozaj takí naivní, že veríme v nezištnosť a dobromyselnosť takýchto ponúk. Zozbierala som pre Vás zopár fotografií na zamyslenie.

  • 24. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 044x
  • 3
Restart - sprievodca podnikateľským minimalizmom

Mirka Sláviková

Restart - sprievodca podnikateľským minimalizmom

Ak chce byť firma úspešná, je vraj potrebné mať dobre zaplatených riaditeľov, kúpených špecialistov, detailné analýzy trhu a konkurencie, dostatok porád, veľký rozpočet na reklamu, päťročný plán a predovšetkým stály rast. Toľko teórie. V praxi sa softvéroví podnikatelia, autori knihy, zaobišli 10 rokov, bez tohto všetkého - a sú úspešní. Aby to fungovalo, je potrebné mať otvorenú myseľ a byť v hlave zrovnaný s tým, že veľkú časť svojej práce zahodíte a začnete odznovu. Jednoducho sa reštartujete ako počítač, ktorý zmrzol. Aj ten zvyčajne po reštartovaní, automatickom odstránení chybných programov a ukončení zablokovaných úloh beží bezchybne a úspešne rieši nové úlohy, ktorými ho poveríte.

  • 22. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 644x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu