Čože je to päťdesiatka!

Autor: Mirka Sláviková | 24.7.2013 o 10:53 | Karma článku: 6,41 | Prečítané:  1580x

Slová známej piesne mi prišli na um, keď som si posledné týždne začala všímať bilboardy popri hlavných ťahoch v Bratislave. A ja pridávam, keď môže byť šesťdesiatka, sedemdesiatka... Zľavy, zľavy, zľavy. Jedna predbieha druhú. Akoby obchodníci zabudli na základné poučky zo školy, že zľava je najdrahším marketingovým nástrojom. Alebo si obchodníci myslia, že sme všetci hlúpi a naletíme na tieto lacné triky? Asi som z inej planéty, lebo na mňa to neplatí. Tak prečo to obchodníci znovu a znovu robia? Asi sme my, zákazníci, naozaj takí naivní, že veríme v nezištnosť a dobromyselnosť takýchto ponúk. Zozbierala som pre Vás zopár fotografií na zamyslenie.

Predtým iba krátky prehľad prípadov, kedy  obchodníci používajú zľavy.

1. Tovar pred koncom doby použitia - využívajú hlavne pri potravinách a v lekárňach pri rôznych kozmetických prípravkoch.

2. Vsadili pri nákupe na zlý tovar, alebo neodhadli predaj a potrebujú sa zbaviť ležiakov, kým to ide.

Uplatnenie zľavy z tohoto dôvodu, svedčí z môjho pohľadu o neprofesionalite manažérov nákupu a neznalosti trhu.

3. Prehnali to pri kalkuácii ceny, ktorú nasadili príliš vysoko a tovar bol za ňu nepredajný.

To by opäť dokazovalo neprofesionalitu manažérov.

4. Vedome nadsadili cenu, aby mohli využiť psychologický efekt zľavy.

V tomto prípade sme naleteli my - zákazníci.

5. Rátajú s naivitou kupujúceho, ktorého naučili "ísť po zľavách"

A opäť sme hlupáci my, keď sa dáme takto nachytať. Obchod dá do uvednej zľavy 1tovar a my pri návšteve predajne predsa len niečo kúpime. Dobrý ťah. Šikovný obchodník.

6. Likdácia predajne, skladu, firmy...

7. Neschopnosť manažmentu prilákať zákazníka inak ako konkurencia.

Jeden z múdrejších manažérov vyhlásil:"Marketing je daňou za nedostatok kreativity."

Do ktorej skupiny patria firmy využívajúce tento zastaralý, ale ako sa zdá, stále účinný marketingový ťah rozhodnite sami.

zľavy polus 50.jpgO tom, ako sú zo zľavových kampaní zblbnuté i naše deti vypovedá výstavka prác žiakov bratislavských škôl v Poluse na konci školského roka. Deti si mohli vybrať pri návšteve nákupného strediska, čím by chceli byť. Pozrite, čo dominovalo na niektorých výtvoroch.

 

 

 

Pri prechádzaní niektorých frekventovaných ťahov v Bratislave človek získa dojem, že sa predajcovia predbiehajú, kto dá viac.

albixon50.jpg

asco60.jpg

baumax.jpg

hornbach70.jpg

Niekedy akoby sa pretekali sami so sebou. V júni zľava 50%, v júli 66%! Prvá asi nezabrala dostatočne.

mobelix50.jpg

mobelix66.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aby ste si nemysleli, že zľavami hýria iba obchodníci s tovaro pre byt a záhradu, tu je zopár perličiek.bike.jpg

ravensburger50.jpg

kone.jpg

A pre mňa jedna nepochopená "jasná" reklama. Je to zľava na úroky? Alebo stačí vrátiť iba 300Eur?

reifeisen50.jpg

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.


Už ste čítali?