reklama

Ako funguje Coworking v Bratislave

Nespornou výhodou coworkingu je, že rieši problematiku práce z domu, kde je človek izolovaný, má nízku motiváciu, stráca kontakt so svetom a je sústavne vystavený nástrahám ako posteľ, chladnička, televízia. Priestory, ktoré coworkingové centrá ponúkajú svojim členom, sú pripravené k okamžitému použitiu a nevyžadujú žiadne počiatočné a investičné náklady. Odpadávajú Vám investície na kancelársky stôl, stoličku, pripojenie na internet, administrácia okolo uzatvárania nájomnej zmluvy, vymýšľanie výpovedných dôvodov, zabezpečenie upratovania...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

S výrazom Coworking som sa prvýkrát stretla pred pol rokom. Bol to pre mňa úplne nový pojem. Keď som si objasnila o čo ide, sama som sa týmto smerom vybrala.

O čo teda ide? Coworking je spôsob práce v spoločnej kancelárii alebo prostredí s ďalšími nezávisle pracujúcimi ľuďmi. Takýto štýl umožňuje v prípade záujmu výmenu skúseností, nápadov a rád, nadväzovať nové kontakty a vykonávať prácu v komunite podobne zmýšľajúcich ľudí.

S touto definíciou majú zatiaľ z mojich skúseností členovia coworkingových centier problém. Počuli ste niekedy , že by sa na Slovensku niekto nezištne podelí o informáciu, ktorá by mohla druhému priniesť úžitok? Tu zväčša každý hrabe na svoje a deliť sa z niekým o informácie? Iba ak zaplatíte. Našťastie existujú výnimky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

VÝHODY Coworkingu

Nespornou výhodou coworkingu je, že rieši problematiku práce v domácom prostredí, kde je človek izolovaný, má nízku motiváciu, stráca kontakt so svetom a je sústavne vystavený nástrahám ako posteľ, chladnička, televízia.

Priestory, ktoré coworkingové centrá ponúkajú svojim členom, sú pripravené k okamžitému použitiu a nevyžadujú žiadne počiatočné a investičné náklady.

Odpadávajú Vám investície na kancelársky stôl, stoličku, pripojenie na internet, administrácia okolo uzatvárania nájomnej zmluvy, vymýšľanie výpovedných dôvodov, zabezpečenie upratovania...

Takáto forma práce je vhodná pre všetkých, ktorí sa pohybujú často v teréne, kanceláriu potrebujú max 2-4hodiny denne - weboví a mobilní vývojári, všetci malí začínajúci podnikatelia - startup, právnici, obchodní cestujúci, konzultanti, makléri, agenti, projektanti, freelanceri, všetci tí, ktorí sa ešte hľadajú a nechcú sa hneď na začiatku realizácie svojej skvelej myšlienky viazať na prenájom kancelárie, malé a začínajúce firmy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

CENTRUM - ako to funguje

K základnej výbave každého coworkingového pracovného miesta patrí stôl, kancelárska stolička a internetové pripojenie.

V závislosti od centra býva k dispozícii sieťová tlačiareň a mítingové priestory. Tieto sú však v závislosti od druhu členstva buď zdarma, alebo zvýhodnený poplatok.

Centrá ponúkajú rôzne druhy členstva. Podľa toho, koľko času chcete tráviť v kancelárii a aké sú možnosti Vášho rozpočtu. Môžete si zvoliť prístup do centra od niekoľkých hodín za mesiac až po 24/7.

Členstvo je prevažne mesačné, platí sa vopred, ale v prípade potreby si môžete miesto alebo zasadačku na meeting prenajať aj na hodinu. Samozrejme, že takýto krátky prenájom nie je až tak cenovo výhodný ako pri mesačnom členstve. Denné členstvo sa pohybuje okolo 20€.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri mesačnom členstve sa prepočítaná hodinová sadzba pohybuje od 3,-€

Najvýhodnejšie členstvo v BA podľa môjho prieskumu ponúka SPOT. Jediný má členské balíčky rozdelené podľa podľa služieb, ktoré chcete využívať. Takže aj pri základom členstve 69€/mesiac môžete využívať všetky výhody a stráviť v centre celý deň 7x v týždni. Ostatní majú členské delené podľa času, ktorý chcete svojou prácou v centre stráviť.

Dobré centrá ponúkajú tzv. firemné balíčky, v ktorých je zahrnuté členstvo pre 3 a viac zamestnancov alebo ľudí, ktorí pracujú na spoločnom projekte. Firemný balíček zahŕňa samostatnú kanceláriu a uzamykateľné skrinky na materiály, ktoré tak nemusíte stále prevláčať so sebou. Takáto kancelária sa dá zabezpečiť od 200 Eur/mesiac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z môjho pohľadu je coworking určite na vzostupe a ideálnym riešením nielen pri socializácii freelancera, ale i optimalizácii nákladov malých spoločností.

Môj prieskum v BA

Keďže patrím tiež do menovanej cieľovej skupiny, hľadala som na internete všetky možnosti coworkingu v Bratislave a tu sú výsledky mojej osobnej obchôdzky..

Favorita na základe zvolených kritérií som si vybrala na internete už vopred a preto som ho navštívila ako prvého:

Connect na Páričkovej 18

Na nete krásne dizajnové fotky priestoru, dobrá poloha, parkovanie. Na začiatok ma vydesil vstup. Na uvedenej adrese som nič nenašla. SBSkár ma navigoval do utajeného vchodu o 100m ďalej. Ďalší šok boli oceľové točité schody cez tri poschodia, zrejme bývalé požiarne schodisko. Pri stúpaní do výšav som sa chcela otočiť. Ale keď som sa dostala až sem, tak som pokračovala. Lapajúc dych som vstúpila do nádherných priemyselných priestorov, ktoré boli skutočne také ako na nete. Práve odchádzala mladá dievčina, vraj po rannej jóge, ktorá patrí k programom, ktoré centrum ponúka. Nakoniec som sa od milej „prevádzkarky" dozvedela, že majú aj výťah a vchod zo dvora, ale tento vstup je natoľko komplikovaný na vysvetľovanie, že radšej posielajú klientov cez to oceľové schodište. Kondička je kondička.

Veľkým plus tohto centra však partí aj atraktívny sprievodný program pre podnikateľov a startup.

Keďže na základe návštevy sa môj favorit nejavil až tak špičkový, pozrela som si aj ostatných.

FLY AND WORK Palisády 33

Úžasná poloha v centre mesta. S tým samozrejme spojená problematika parkovania. Podľa reklamných tabúľ umiestnených vedľa vchodu, nemajú núdzu o reprezentatívnych klientov. Presne v duchu vlastnej prezentácie na webe.

Krásne priestory v zrekonštruovanej historickej budove ma trochu desili pri predstave, že prichádzam zo stavby v mojom ohoze a narážam na oviazankované biele košele a nemám pritom kde zaparkovať.

Ideálne pre Fly and work - privezú sa taxíkom z letiska, urobia svoje v nerušených a reprezentatívnych priestoroch.

ZEN COWORKING Petržalka

Dvakrát som prebehla odbočku. Na to, že sa nachádza mimo centra sa mi ceny zdajú dosť vysoké. Zrovnateľné s reprezentatívnymi priestormi v centre mesta.

Coffe Office na Jakubovom námestí 13

Miesto príjemného pracovného prostredia som na uvedenej adrese našla salón krásy. Neskôr mi zrušenie tohto centra potvrdili aj inde. Škoda, že o tom neinformujú aj na svojej stránke.

Blue Horse na Obchodnej 3

Na uvedenej adrese na Vás miesto centra zdieaných kancelárií z výkladu kuká ponuka na prenájom priestorov na 2. a 3. podlaží, kde by sa coworkingové centrum malo nachádzať. Rovnako sa o tom na nete nedozviete.

Office House na Zámockej 30 a Slavíne

Priestory vhodné pre náročnejšiu klientelu nie startupové projekty. Obchodní cestujúci, zahraniční konatelia ... tu nájdu všetko, čo potrebujú pre svoju prácu bez toho, aby museli mať dlhodobo prenajaté kancelárie. Osobná asistentka, možnosť nechať si zasielať poštu, poskytnutie adresy pre sídlo firmy a množstvo ďalších služieb pre podnikateľov. Podľa webu veľmi formálne prostredie. Napriek tomu, že som Zámockú obehla 3x, číslo 30 som nenašla.

Office HUB na Štúrovej 11

Na svojej stránke inzerujú, že k dispozícii sú 3 parkovacie miesta a súčasne jemne naznačujú, že Eurovea je 3min. vzdialená. Každý, kto sa pokúsil parvať v centre mesta je jasné prečo. Od návštevy vnútri ma odradil pohľad na dom, kde bolo na 2. poschodí vidieť, že na priestoroch sa pracuje. Na ďalšom podlaží Vás oslovoval obrovský pútač realitnej kancelárie na prenájom priestorov.

Mala som pocit, že duch coworkingu tadiaľto prefičal v prievane od Dunaja a zastavil sa až na nám. SNP.

THE SPOT OC Dunaj

Tu som mala skutočne pocit, že prezentácia na webe zodpovedá skutočnosti. Milé privítanie jedného zo spotterov, predstavenie priestorov, kde to dýchalo pracovnou atmosférou. Z jednej z rokovacích miestností sa ozývala angličtina z obchodného meetingu. Vo veľkej miestnosti asi 10 pracantov. Ceny najvýhodnejšie. Hneď je vidno, že nejde o podnikateľský subjekt, ale občianske združenie. Bohatý sprievodný program, semináre, workshopy apod. prevážili negatívum, že sa centrum nachádza časti mesta s problémovým parkovaním.

UniCare CoWorking center na Martinčekovej

Ak ste rodič na materskej alebo rodičovskej dovolenke a chcete podnikať? Máte možnosť využiť toto detské a rodinné centrum.

Svoju obchôdzku som začala mojim favoritom podľa webu a na prekvapenie som skončila spoločnosťou, ktorá sa stala favoritom podľa reálu.

Možno som nenavštívila všetky coworking centrá v Bratislave, avšak tie, ktoré o sebe nedajú vedieť na nete asi nestoja zato.

Mirka Sláviková

Mirka Sláviková

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mama, stavarka ale hlavne človek. Chodím po svete s otvorenými očami a čo vnímam, dávam ďalej. Zoznam autorových rubrík:  Konopný dvorStavebníctvotime2restartSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu