reklama

Slováci na každý deň

Čo je správne - "miešané vajíčka" alebo"miešané vajcia"? Vraj oba výrazy pochádzajú z českého "míchaná vejce" a my by sme mali používať slovenský výraz praženica.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Vraj je to psychológia a nedokonalosť vnímania. Stačí, aby slovo obsahovalo všetky hlásky a my si už význam domyslíme, aj keď sú sprehádzané.
Vraj je to psychológia a nedokonalosť vnímania. Stačí, aby slovo obsahovalo všetky hlásky a my si už význam domyslíme, aj keď sú sprehádzané. (zdroj: Mirka)

Tento týždeň som sa celkom pobavila , keď som sa ráno viezla do práce a v rádiu práve bežala relácia, v ktorej sa rozoberal jazykový problém.

Čo je správne - "miešané vajíčka" alebo"miešané vajcia"? Vraj oba výrazy pochádzajú z českého "míchaná vejce" a my by sme mali používať slovenský výraz praženica.

Evidentne naši jazykovedci nevaria.

Z môjho neprofesionálneho prístupu k vareniu a k slovenčine je praženica typicky slovenský výraz pre tepelne upravené rozšľahané vajíčka na cibuľke s nezdravou ale chutne opraženou slaninkou. Tak ako ju milujú moji chlapi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miešané vajíčka sú úplne jednoduché, skutočne miešané vajíčka bez akýchkoľvek prídavných dobrôt. Tak ako si ich robím ja.

Tým som si myslela, že jazykovej zábavky na tento deň bolo dosť. Ale osud mi tento deň doprial, aby som sa pobavila ešte niekoľkokrát.

Hneď po skončení relácie v rádiu som si dlhú chvíľu státia v kolóne krátila sledovaním okolia. Zaujal ma predo mnou idúci autobus. Pobavte sa so mnou.

Čo myslíte, koľkí ľudia si pred vylepením tejto reklamy prečítali texty?

To že si ľudia po sebe nečítajú texty ma o pár hodín v práci presvedčili kandidáti na jednu pracovnú pozíciu. To množstvo hrúbok v životopisoch je prekvapujúcie keď si predstavíte, že asi každý píše v programe s kontrolou pravopisu. A keď niekto napíše, že má skúsenosti s "aminystratívou", tak rozmýšľam, čo v tej administratíme asi robil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž a aby som sa v ten deň s našou slovenčinou pobavila úplne, moja vlastná krv mi zo školy v prírode poslala pozdrav s "víhľadom na tatry".

To bola čerešnička na torte môjho slovenčinového dňa.

Mirka Sláviková

Mirka Sláviková

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mama, stavarka ale hlavne človek. Chodím po svete s otvorenými očami a čo vnímam, dávam ďalej. Zoznam autorových rubrík:  Konopný dvorStavebníctvotime2restartSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu